Isnin, 19 Mei 2014

istigfarlah.. :'(

lagi quote untuk menaikkan semangat kita dalam mencari rezeki.....

sememangnya cekYA sdr pun ada yg terkadang terdetik dihati ini...
Astagfirullah..... selalu terpikir.. kenapa Allah tak beri apa yang aku selalu minta... ??
kenapa Allah lambat beri apa yg aku perlu??
kenapa akhirnya ini yang terjadi??
kenapa itu?? kenapa ini???

sebagai manusia biasa.. memang xterlepas dr minda cekYA ni...
i want this!! I need that!!
aku nak mcm tu! mcm ni pun bolehlah!!

manusia 1000 keperluan 1 juta kemahuan... malah lebih...
cekYA pun xdpt elak dr berfikir "Oh! Allah belum beri aku ini!!" "Oh! Allah xnak bg aku merasa itu"
sungguh teruk cekYA ni.. bukan takat sungguh!! sangat!!! teruk..

terkadang mcm x terpikir.. dlm pada apa yag Allah x beri...
Allah dah beri macam2 yg lainnya...
Allah beri walau xdiminta...
sekadar ada yg kita pohon itu xdiberi.. 
@ mungkin belum masanya...
kita sangguh berburuk sangka pada Allah...
sangat jahatnya CekYA.. 

uhuk2...
ASTAGFIRULLAH AL ADZIMMM

kita ni sbg manusia mmg mudah berputus asa...
disebabkan putus asa.. 
kita mudah berfikir buruk...
untuk itu.. 
kita perlu selalu beristigfar...
kita ini sebenarnya cekYA tujukan untuk cekYA sdr...

semoga Allah ampunkan semua dosa2 cekYA..
xkira kecil @ besar..
xkira yg sedar @ tidak..

semoga Allah murahkan rezeki CekYA...

aaammmmiiinnnnnnnnnnnnn

:'(

dari hati

aku the writer
akuLeya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terbaru.... :)

abh...

Akhirnya pas dr minggu ke seminggu... plan nk blik kg terlaksana... wlau gerak dr bangi dah menjelang 5ptg... smpai kg ...