Khamis, 27 Februari 2014

dia penghidap disleksia ... :(

huhhhu... sedih aku pikirkn... aku baru je dpt tau simptom2 yang ada kat ank bujang aku tu adalah penyakit "disleksia" .... kesian payin... huhuh... yerp... actually mmg aku da terperasan sejak diberusia 5 fahun .. aku terperasan bila aku buat observation... antara dia dan kakak2nya... aku rasa mcm dia agak slow... dan mambaca pon xcekap... selalunya masa kakak2nya dulu... umur 5 tahun aku hantar tadika.. bulan ke2 saja dah tros buleh membaca  .... huhhhu... bila aku ajukan kpd mrhubby... katanya budak lelaki... mmg lambat ckit... even katanya dia sdr pon slow dulu... (ayat penyedap hati semata2 aku rasa...) huhuhu... sabar lagi... smpai lah bila aku perasan dia selalu tertukar huruf.. B tertukar dengan D... nak2 kalau part capital letter... :( ... dan akhirnya bila dia darjah 2 baru lah dia dapat membaca dgn lbih lancar... skarang ni permasalahan plak berkaitan nombor...  dia kira sgt perfect dah jawapan yg keluar tu adalah 43... tp jwpan yang dia tulis atas kertas adalah 34... sedihnya.. ada kecelaruan nombor dan huruf dalam otak ank aku yang sorg ni... huhuhu...
sampai hari ni aku blum dapat cara mcmana nk solve masalah ni... apa aku patut buat..?? skrg dia sudh darjah 3... aku mesti cari jalan. . ada jugak dia mengadu cikgu marah2 dia kat sekolah... bila dia salah tulis.. tak paham apa cikgu ajar... tp aku mmg xsalahkan cikgu... aku akn jumpa dgn guru kelas dia utk mengatasi hal ini... aku xboleh tunggu lagi... apapun aku bersyukur di sudut tanpa penulisan ... ada byk peningkatan dah... just part penulisan... masih ada huruf yang terbalik... nombor yang salah tempat duduk... :( .... akan aku usahakan sesuatu.... !! pasti ada penyelesaian untuk setiap permasalahan....

Posted via Blogaway

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terbaru.... :)

abh...

Akhirnya pas dr minggu ke seminggu... plan nk blik kg terlaksana... wlau gerak dr bangi dah menjelang 5ptg... smpai kg ...