Sabtu, 5 April 2014

menjadi penjaja nasi lemak!?!

assalamualaikum.. hye dear my diary... :).. aku da lama plan nk cari pendapatan tambahan....hmm dengan kemampuan yang aku ada.. makanya, aku decide untuk pilih bidang (wah!!! word bidang kau!!! kihkihkih)... menjaja nasi lemak.. :D... sesuatu yang tak terpikir dek aku pun sebelum ini.. tapi itulah pilihan aku sekarang ni.. aku decide hujung mggu aku akn bukak meja.. jual nasi lemak serta ckit lauk pauk a.k.a lebih kurang nasi belauk la.. (kelantan dishes) .. aku akan masak bahagian nasi lemak punyer keperluan.. dan MR Hubby plak akn settlekan bahagian nasi belauk.. :)

semalam!! (4/4/14) aku dah start rangka kerja yang pertama.. iaitu membuang biji cili kering.. :) berpjau jugak la tgn aku .. hukhukhuk... tp xper.. semangat mesti terus membara.. :) .. pg ni.. mR HUbby pergi cari kelengkapan tambahan... dan kalau segalanya berjalan lancar.. esok aku akn mula meniaga.. in sha Allah... nak cari rezeki halal buat apa nk malu kan... yg penting kerajinan dan usaha.. (HERP2 SEMANGAT UNTUK DIRI SENDIRI) .. nnt aku uploadkn pix aku meniaga.. dan dimana kah tempatnya.. mana tau ada reader diary aku ni nk bantu2 aku serta support aku meniaga ke... beli nasi lemak aku 2-3 bungkus ke././. hihihihi :)
hmmm.. akhirnya sekilo cili kering berjaya aku buang bijiknya.. :)

SESUATU DILUAR DUGAAN AKU JUGAK SEBENARNYA AKU BOLEH MEMILIH CARA INI.. TUK TAMBAH PENDAPATAN AKU.. :) .. TAK APALAH.. BUMI ALLAH INI LUAS.. MACAM2 CARA SEBENARNYA KALAU KITA BERKEHENDAKKAN SESUATU... YANG PENTING... IKHLAS DAN SABAR... HARAPNYA ADALAH PELUANG AKU UNTUK BERJAYA DALAM BIDANG YG AKU NAK CUBA NI.. KOT MENJADI.. AKU SANGGUP BERHENTI KERJA!! :) LAGI SENANG RASANYA KOT AKU NAK MANAGE TIME URUSKAN ANK2 KALAU REZEKI AKU MENJADIK DALAM BIDANG NI.. APAPUN.. AKU PERCAYA ALLAH AKN TLG AKU,.. REZEKI DICARI BUKAN TUK AKU SORG.. DEMI ANAK2 AKU YANG TERCINTA... SOBS..SOBS.. TEREMO PLAK.....


DARI AKU THE WRITER,
akuLeya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terbaru.... :)

abh...

Akhirnya pas dr minggu ke seminggu... plan nk blik kg terlaksana... wlau gerak dr bangi dah menjelang 5ptg... smpai kg ...