Isnin, 7 April 2014

Labu Sira!!!



uolss penah makan labu sira x?? :) .. kalau kat Kelantan resepi ni salunya adalah untuk pencuci mulut di majlis2 bekwoh a.k.a kenduri .... semalam tghr pas setel meniaga.. aku pun mrayau r umah kazen aku yg selang beberapa pintu je dr umah aku tu.. dia berikan aku 2 biji labu.. katanya datang All The Way dari Kelantan.. abg ipar dia bawakk.. ngan keadaan kesihatan dia yg da sarat pregnant 9 bulan tu (da nunggu hari tu..) dia mintak aku tlg masakkan labu tu.. jadikan sira ... uwahhh pes time ni nak kn masak labu sira... xpernah2 aku masak,, salu makan jerp.. :) ....

makanya dgn segera call MIL aku.. "mok nok resepi masok labu siro!!" hahahaha rupanya bahan tu sgt senang...

2 biji Labu (saiz Kecik)
1 1/2 Kilo Gula
1/4 cawan air



masukkan semua bahan mcm dlm pix tu.. pasangkan api.. (make sure periuk tu ditutup sepanjang masa memasak tuh)


Hasilnya!!!! inilah dia... Alhamdulillah... menjadikkk rasa masih setara dengan yg aku makan kt kelate tiap kali bekwoh!! :D

Sekian!!


hahahahahahah

aku the writer
akuLeya


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terbaru.... :)

abh...

Akhirnya pas dr minggu ke seminggu... plan nk blik kg terlaksana... wlau gerak dr bangi dah menjelang 5ptg... smpai kg ...